Royal Caribbean lanserer SoundSeeker – et AI-verktøy som setter musikk til gjestenes private bilder
Nå introduserer Royal Caribbean SoundSeeker – et AI-verktøy som setter musikk til bildene dine, og lager egne soundtrack, basert på stemningen og bildenes innehold.
Det påstås at bilder sier mer enn tusen ord, men hva skjer dersom vi i tillegg kan «høre» stemningen i bildet. Denne satsingen kommer til å endre hvordan vi ser på det klassiske fotoalbumet. Royal Caribbean International har utviklet et verktøy som forvandler kundenes mest minnerike bilder til en film med eget soundtrack, heter det i en pressemelding fra cruise-rederiet.
Brukere besøker helt enkelt SoundSeeker.com for å laste opp bilder. AI-verktøyet analyserer bildene, og basert på farger, landskap, bakgrunn, følelser, kroppsspråk og ansiktsuttykk, setter SoundSeeker sammen bilder og musikk, som deretter enkelt kan deles med venner og familie – nesten som å ha en egen DJ.
– SoundSeeker er det siste beviset på at Royal Caribbean alltid fokuserer på å levere minnerike opplevelser. Folk i alle aldre lengter etter nye måter å dele sine beste opplevelser i sosiale medier, forteller markedssjef Jim Berra, og fortsetter:
– SoundSeeker benytter AI-teknologi som gjør det mulig for datamaskiner å simulere menneskelig intelligens, og kunne ta beslutninger på egenhånd, uten å få instruksjoner.
SoundSeeker er det seneste i en lang rekke med tekniske gjennombrudd fra Royal Caribbean. Det globale cruiserederiet har nesten 50 års erfaring med innovasjoner, og har et stort antall tekniske innovasjoner på rullebladet, blant annet SeaSeeker, en spesialprodusert dykkemaske for Snapchat; VOOM, det raskeste Internett til sjøs; virtuelle balkonger og benyttelse av RFID-teknikk, som innebærer at cocktails serveres av robotbartendere på Bionic Bar.
Rederiet fortsetter å utvikle sine skip og sine erfaringer, både ombord og på land, for å påkalle oppmerksomhet fra gjester som er vanskelig å imponere.
Foto: Royal Caribbeans SoundSeeker-app. Foto fra rederiet.